
מילאתי הזמנה ב-19 במרץ בשעה 10 למכונה ובשעה 11 קיבלתי אישור במייל. בשעה 6 בערב שגיא התקשר והודיע שהמכונה נמכרה ללקוח אחר. הסברתי שברגע שמישהו מבצע הזמנה מערכת הההזמנות אמורה לשלול מלקוח אחר לבצע הזמנה של אותו פריט. לטענות אלו שגיא הסביר שאין אפשרות טכנית למנוע תופעות כאלה. הסכמתי שנמתין עוד 2-3 ימים למקרה שאולי תתפנה מכונה נוספת. באותה שעה מצאתי שהסטטוס של הדגם שהזמנתי אכן הפך ל-"אזל מן המלאי". בשיחה נוספת עם שגיא ב-21 במרץ נאמר לי שלא הגיעה מכונה נוספת מדגם זה ושהסיכוי שתגיע מכונה מדגם זה בימים הקרובים הוא נמוך. לכן, הודעתי שההזמנה מבוטלת. מיד בדקתי שוב באתר של אין-סייל את זמינות הדגם הזה. הפעם, מצאתי שהוא הפך שוב לזמין למרות שבמשך יומיים הופיע כאזל מן המלאי. אף התחלתי למלא הזמנה רק כדי לוודא שהאתר היה מאפשר לי לעשות כן אף על פי שהנציג אמר לי מפורשות שלחנות אין את הדגם הזה. יש לציין שהנציג שגיא דיבר בצורה נימוסית וקונסטרוקטיווית והראה רצון כן לעזור לי. לא אוכל כמובן לדעת אם מדובר כאן בתפעול שלומיאלי של האתר ושל מערכת ההזמנות או שאולי מפעילים "שיטת מצליח" לפיה מעודדים לקוחות להזרים הזמנות למוצרים שלמעשה אינם נמצאים במלאי בתקווה שאפשר להשפיע על הלקוח בשיחת טלפון להחליף את המוצר המוזמן באחר שקיים בחנות. התוצאה כמובן היא אותה תוצאה בין אם מדובר ברשלנות או בזדון - אנשים מבצעים הזמנות סרק וקונים מוצרים שלא קיימים אצל החנות. מובן מאליו שבמצב זה לא הייתי מנסה שוב לקנות מאין-סייל ולא הייתי ממליץ לאחרים להזמין מחברה זו. יש לציין שכרטיס האשראי שלי לא חוייב למרות שהכנסתי את פרטיו בזמן ביצוע ההזמנה, כך שאין טענות בנושא זה. כאמור, הנציג גם ניהל איתי שיחה נימוסית וקונסטרוקטיווית והטענות שלי נוגעות אך ורק בניהול מערכת ההזמנות. יש בידי עותק מאישור ההזמנה כהוכחה שאכן בוצעה הזמנה. אין לי כמובן חשבונית כי לא היה חיוב וההזמנה בוטלה מפאת אי-יכולה של החברה למלא את ההזמנה.
אנו מרכז עודפים ותצוגות ומוכרים מוצרי תצוגה. אנו מפעילים אולמות תצוגה במקביל לפעילות האינטרנט ולכן יכול להיווצר מצב בו מוצר יימכר באולם התצוגה בסמוך להזמנת אינטרנט ובטרם בוצע עדכון מלאי. הנושא הוסבר ללקוח והצענו ללקוח מספר פתרונות הולמים אך הלקוח סרב.























