נובמבר כבר בפתח. החודש שהפך לחגיגת הקניות השנתית ותקופה שבה צפויים להתרחש לא מעט אירועי שפינג חשובים, ביניהם ShoppingIL המסורתי בו ישתתפו יותר מ-1,000 אתרים ישראליים, "יום הרווקים" הסיני, בלאק פריידי וכמובן סייבר מאנדיי שסמוך אליו. חגיגת המוצרים והמחירים המשתנים במהרה עלולה לסנוור רוכשים רבים, שמהר מאוד מגלים שלא כל הנוצץ זהב ולא כל הצעה במסגרת אירוע מכירות היא בהכרח דיל משתלם. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות קניה חכמה במהלך תקופת המבצעים החמים.



נהלו תקציב 

בדקו מה חסר לכם כרגע או נסו לצפות מחסור עתידי – מכונת כביסה שתכף תושבת, טלוויזיה ישנה שאולי הגיע הזמן להחליף, בוסטר לתינוק שתכף יצטרף למשפחה. החשיבות כאן היא הצורך: נסו להפחית רכישות אימפולסיביות של מה ש"בא לכם" והעדיפו קניות שאתם באמת צריכים. כך נחפש מלכתחילה את המוצר שאנו צריכים ונמנע מהוצאות מיותרות, רק כי הן מוצעות במחיר משתלם.




קראו חוות דעת 
היצרניות יכולים לפאר ולהלל כל היום את המוצר שלהם – אבל אין כמו חוות דעת אותנטית של אנשים מהשורה כדי להתרשם ממוצר ששמתם עליו עין. חפשו בזאפ ובאתרים אחרים חוות דעת, אל תפחדו מביקורות בשפה האנגלית ונסו לגלות כמה שיותר על המוצר מכיוון הצרכנים שהתנסו בו. לפעמים מוצר שמאוד רצינו יתגלה כטוב ואיכותי – אך לא כזה שמתאים לצורך שלנו. על ידי בירור המוצר מזווית הצרכן הפרטי, נקטין את רמת אי-הוודאות כלפי המוצר הנחשק וככל שיישפך עליו אור, כך נהיה בטוחים שהמוצר מתאים לנו ולצרכים שלנו – או שאינו מתאים, ונחפש את המוצר הבא.


לא כל "מבצע" משתלם 
זה לא סוד שאתרי מכירות רבים מנצלים את ימי המבצעים למכירת דגמים ישנים או מוצרים פחות פופולריים שלא נמכרו לאורך השנה הנוכחית, או מציגים מחיר שלא בהכרח הוא הזול ביותר גם לאחר ההנחה. חפשו את המוצר שאתם חושקים בו בעוד כמה אתרי מכירות מתחרים ואתרו את המחיר הממוצע בהתאם למחירי השוק – כך תימנעו מרכישת מוצר ששילמתם עליו בדיוק כפי שהייתם משלמים לפני או אחרי תקופת המכירות.




עקבו אחר מגמות מחיר 
עוד מגמה מפוקפקת של אתרי המכירות היא להעלות מחיר של מוצר מבוקש – ורגע לפני אירוע המכירות "להוריד" אותו למחירו הרגיל, כך שהתבצעה ירידת מחיר מלאכותית אף על פי שבפועל המחיר נותר זהה. איך נמנעים מלרכוש מוצר במחירו הרגיל? השתמשו בכלי "מגמות מחיר ופופולריות", הזמין בכל דף מוצר בזאפ. הגרף הכתום ממחיש את הירידה במחיר, הגרף הכחול מציג את העלייה במידת הפופולרית שלו.

המוצר יקר לכם מדי כרגע אבל אין לכם זמן לעקוב אחר סטטוס המחיר או שסתם פוחדים לשכוח? שירות "עקוב אחר ירידת מחיר" ישלח אליכם SMS המעדכן על ירידת מחיר של מוצר שתבחרו, כך שברגע האמת לא תפספסו דיל באמת משתלם – שגם עומד בתקציב שהגדרתם לעצמכם. 


השוואת מחירים ומשתנים נוספים 
מדובר בטיפ שלא רלוונטי רק לאירועי המכירות בנובמבר אלא תקף לאורך כל השנה – חפשו את המוצר שלכם בזאפ וערכו השוואה בין החנויות, כזו שאינה מבוססת אך ורק על מחיר. חשקתם בסמארטפון האחרון של סמסונג? לא תמיד הכי כדאי לבחור בחנות שמציעה את המוצר במחיר הזול ביותר; רצוי לקחת בחשבון משתנים חשובים לא פחות: איכות השירות של העסק (באמצעות חוות הדעת), משך תקופת האחריות והיקפה, תנאי התשלום, אביזרים נלווים ועוד. ערכו את הבדיקות הנחוצות ונסו להקיף את כל התכונות הנוגעות למוצר שרציתם לרכוש.




ערכו רשימת קניות 
קנייה אימפולסיבית היא אחת מתופעות השופינג המוכרות ביותר בעידן שלנו: הדחף הפנימי לרכוש מוצר "כאן ועכשיו", מבלי לתכנן את הרכישה או להתייחס לתוצאה לאחר מכן. מדובר במלכודת של ממש שמשפיעה עלינו פי כמה בתקופת אירועי המכירות האינטנסיביים, בה אנו מוצפים בעשרות מבצעים ביום וקלות התשלום ברשת לא הופכת את ההתנגדות לקלה יותר. הפתרון: Wish list. במקום לרכוש בו במקום, הזינו לרשימה שלכם מוצרים שאתם זקוקים להם ורק לאחר השוואה מקיפה הכוללת את נחיצות המוצר והשוואת מחירים ומשתנים נוספים, הרגישו חופשי לרכוש את המוצר כשיגיע הדיל הנכון.