שנת 2018 שתמה לה זה עתה הייתה לשנה מעניינת במיוחד בעולם הצרכנות הישראלי. זו הייתה השנה הקלנדרית המלאה הראשונה בה המכס על מגוון נרחב של מוצרי אלקטרוניקה צרכנית מסוגים שונים כמו גם על שלל מוצרים נוספים (מוצרי חשמל, צעצועים ועוד) בוטל; עולמות הבית החכם החלו להתאגד ולהתעצם בשילוב עם שוק הרמקולים החכמים; וקטגוריות חדשות - כדוגמת אוזניות True Wireless, פרחו, הפכו פופולריים במיוחד. 



אוזניות ה-AirPods של אפל: אחד מן המוצרים המבוקשים בישראל לשנת 2018


אז איזה מוצר היה המבוקש ביותר, איזו קטגוריה היא הנמכרת או המחופשת ביותר ובאילו מותגים מתעניין הלקוח הישראלי?  זאפ, אתר הצרכנות והשוואת המחירים הגדול בישראל, מסכם את הטרנדים החמים ביותר של הצרכנים בישראל במהלך השנה האחרונה - והתמונה מעניינת במיוחד. 


מוצרי האלקטרוניקה כובשים את הטבלה

אתר זאפ מציע מגוון עצום של קטגוריות מוצרים מכל הסוגים, אך נראה כי המוצרים המעניינים ביותר את הצרכן הישראלי הם מוצרי אלקטרוניקה מסוגים שונים. על פי נתוני אתר זאפ, במהלך שנת 2018 הייתה קטגוריית מוצרי החשמל והאלקטרוניקה לקטגוריה הראשית המבוקשת ביותר בחיפושים שבוצעו דרך מנוע השוואת המחירים של זאפ. 


כשאנו צופים בנתוני החיפוש ניתן לראות מגמה ברורה - תת הקטגוריה המעניינת ביותר עיני הקהל הישראלי היא קטגוריית הטלפונים הסלולריים, שעומדת בראש תתי הקטגוריה המבוקשים. מיד אחריה נמצאות קטגוריות לא פחות מעניינות - טלוויזיות, מחשבים ניידים, מקררים, שואבי אבק ואוזניות. הצליחו "להסתנן" לטבלת הקטגוריות המבוקשות ביותר הן קטגוריות הלבשה והנעלה, וקטגורית מתנות ושונות. 




שיאומי חודרת היטב לשוק הישראלי

אי אפשר להתייחס לטרנדים החמים ביותר של שנת 2018, מבלי להתייחס לאחת מהיצרניות הפופולריות ביותר בשוק הישראלי בשנה החולפת, היא כמובן שיאומי. היצרנית הסינית הגיעה לישראל לפני מספר שנים, ובשקט בשקט - ללא קמפיינים שיווקים טלוויזיונים עתירי תקציב, הצליחה לחדור ללב ליבו של הצרכן הישראלי. אחת מן הסיבות הבולטות בהצלחת המותג מתבטאת, כמובן, בתמחור אגרסיבי למדי אל מול תמורה גבוהה.


כך, באופן לא מפתיע במיוחד, המוצר המבוקש ביותר בזאפ במהלך השנה החולפת היה לסמארטפון ה-Redmi Note 5 בפיתוחה של שיאומי. מדובר במכשיר שוק ביניים מבית היצרנית הסינית, שנחשף מוקדם יותר השנה ונראה כי הספיק להפוך ללהיט מכירות בישראל, להערכתנו בעיקר היתר נוכח תג המחיר האטרקטיבי שלו - אחת מנקודות המפתח של כל מוצרי שיאומי. במקום השלישי של אותה הטבלה מצליח להתברג מכשיר נוסף, ה-Mi A1, גם הוא מהווה לאחד מן המוצרים המבוקשים ביותר בשנה החולפת.




אישור נוסף לחדירתו המוצלחת של מותג שיאומי בישראל מתבטאת במישור נוסף. "Xiaomi" הייתה למילת החיפוש והמותג מבין הפופולריים ביותר שחופשו באתר זאפ בשנת 2018. היצרנית הסינית אינה מפתחת ומשווקת לא רק סמארפונים, אלא מגוון נרחב של מוצרים הפונים לשווקים שונים. במהלך השנה הנוכחית הקימה יבואנית החברה את חנות המותג הרשמית בישראל, כאשר לפניה הספיקו לקום לא מעט חנויות המוקדשות כולן למוצרי שיאומי. כל אלו יחדיו בהחלט מסבירים את קבלת הפנים הנעימה לה זוכה המותג בשוק הישראלי.


מדינת מותגים עודנו

עם כל הכבוד לשיאומי, ואף על פי שמוצריה נמצאים בראש טבלת המוצרים המבוקשים ביותר, ישראל הייתה ועודנה מדינת מותגים. הצרכנים הישראלים ידועים כחובבי מותגים פופולריים, וכך מאשרים גם נתוני אתר זאפ. לפי אלו, 5 מתוך רשימת 10 המוצרים המבוקשים ביותר בשנת 2018, היו סמארטפונים לבית מותג סמסונג הפופולרי. 




במקום השני ברשימת המוצרים המבוקשים ביותר לשנת 2018 נמצא דווקא מכשיר הדגל של סמסונג משנת 2017, זהו ה-Galaxy S8, כאשר אחריו, במקומות שונים ברחבי הרשימה, נוכל למצוא את מוצרי סדרת הדגל Galaxy S9, מכשיר שוק הביניים Galaxy A8 2018 וסמארטפון הפרימיום מן השנה שעברה, Galaxy Note 8. נתונים אלו עומדים בקו אחד מול מצב השוק הישראלי - קרוב ל-50% ממכירות הסמארטפונים בשוק הפתוח בישראל הינם של סמארטפונים בתוצרת סמסונג הקוריאנית.


עוד בטבלת המותגים הפופולרים נוכל למצוא את אפל ומכשיר האייפון 8 פלוס שהיה למוצר הרביעי בטבלת המוצרים המבוקשים בישראל בשנה החולפת. אך מלבד האייפון, מוצר נוסף ומעניין במיוחד שתפס את רשימת המוצרים המבוקשים הוא אוזניות ה-True Wireless של הענקית האמריקאית, אלו הן אוזניות ה-Apple AirPods. אוזניות אלו הופיעו לא רק ברשימת המוצרים המבוקשים ביותר, אלא גם בביטויי החיפוש המחופשים ביותר בזאפ. מדובר בקטגורית מוצרים חדשה לגמרי, שמצליחה באופן מרשים במיוחד להתברג לצמרת מוצרי הצרכנות הפופולריים בישראל