דלג לתפריט עליון דלג לתוכן דלג לתפריט תחתון
סלולאר, מחשבים, מולטימדיה (4 סניפים)
(1.5 - ממוצע דירוג הגולשים ב-12 החודשים האחרונים)
אתר:
בעלים:
UPSTORE - אפסטור
עסק זה מפרסם ב-zap החל משנת 2015
דירוג החנות בשנה האחרונה:
רכשת מוצר בUPSTORE - אפסטור ?
1.53
ציון ממוצע
17
חוות דעת בשנה האחרונה
186
כל חוות הדעת
התפלגות חוות דעת
חיובי
נייטרלי
שלילי
חודש אחרון
1
0
0
3 חודשים אחרונים
1
0
4
6 חודשים אחרונים
1
0
10
שנה אחרונה
2
0
15
כל הזמן
124
2
60
נמצאו 186 חוות דעת גולשים על UPSTORE - אפסטור
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
ערב ראש השנה, בשיא הביקוש לאייפון החדש ולאחר שעברתי מספר רב של חנויות שאמרו לי שלא ניתן למצוא מלאי למכשיר פניתי לדוכן של החברה באייס מול, מנהל החנות ניר דמארי עשה מעל ומעבר על מנת לעזור לי ( אף פנה למוכר של חנות מתחרה לבדוק אם יש לו מלאי), לאחר מאמצים הצליח למצוא מכשיר בסניף אחר של החברה בעיר ושמר לי אותו ודאג שיגיע לסניף באייס מול ( "עוד רבע שעה הוא יגיע" אומנם בפועל לקח שעתיים אבל אני לא יכול להתלונן לאור המצב ערב החג).
ניר נתן לי שירות מעולה מעל ומעבר והצליח לדאוג שכלקוח אצא מרוצה ומגיעה לו מילה טובה, מדובר באיש מכירות מחונן ( וכל המשתמה מזה :)...), נכס לחברה!
מוצר:
אייפון 11 Max Pro
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
קניתי ננטנדו, הגעתי למלון, ראיתי ששתי המדבקות של האריזה חתוכות, כאילו האריזה נפתחה, המדבקה המרכזית היה סגורה. לא אהבתי את זה ולכן התקשרתי לחנות, לא ענו לי, התקשרתי לאופיס דיפו, אין בנתב בכלל אופציה לסניף אילת, המוקד שהיה על הקבלה גם לא ענו.
חזרתי לחנות, ביקשתי זיכוי, ישר המנהל- ניר, ניגש לשתי המדבקות החתוכות כאילו ידע מה לחפש ואז הוא צוהל " פתחתם את האריזה! אי אפשר להחזיר!"
ניסיתי להסביר שלא פתחנו ...עד שהמוכר השני הוריד שתי אריזות נוספות מהמדף שלמרבה הפלא היו אף הן פתוחות! הסרטתי את כל בטלפון!!! הם פותחים את האריזות כדי למנוע מלקוחות להתחרט.
כשהם הבינו שעליתי על זה וצילמתי את זה הסכימו לזכות אותי ולמרות
שמרגע הקניה עד שחזרתי לחנות עברו שעתיים.
הורידו לי 5 אחוז ביטול עיסקה ו-19 שקל דמי סליקה.
84 שקלים.
הבטחתי לפרסם ולהזהיר-ואני מקיימת.
מוצר:
נינטנדו סוויטש
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
אם היה אפשר לדרג 0 הייתי עושה זאת!
קנינו שואב אבק של ישיואמי בשבוע שעבר, שפתחנו השואב אבק פשוט לא ענה!
פניתי באינספור פניות לשירות לקוחות והחנות ואין מענה!
מנתקים בפנים, אומרים שיבדקו ולא חזרו אליי.
כל יום אני מתקשרת ולא מקבלת מענה.
השואב אבק פשוט הגיע אליי לא עובד!
טוענים שהם עובדים עם שירות לקוחות של אופיס דיפו, ניתקו לי בפנים מספר פעמים, זילזלו בי!
בושה, שמישהו ידאג שהמקום הזה יסגר ועדיף שעה אחת קודם!
כמובן שלא קיבלתי מענה ולא מוכנים להחליף לי את השואב המקולקל שקיבלתי!
מוצר:
שיואומי דריים v9
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
ממש לא מומלץ, שימו לב. במשך שבועות לא מתקבל מענה כלשהו משירות הלקוחות, המספרים מנותקים, כשמצליחים לאתר מספר שבו עונים זה של חברת השארת הודעות וכמובן שאף אחד לא חוזר אליך (גם במייל אותו הדבר). אפילו היבואן (במקרה שלי באג) לא מוכן לטפל במוצר מקורי שנרכש אצלהם.
מוצר:
JBL Flip 4
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
קניתי אייפון עם אחריות יצרן לשנה (די.סי.אס - המעבדה הרישמית של אפל בישראל).
התקשרתי אל DCS יום לאחר הקנייה לוודא את האחריות, והם אמרו לי שאין לי אחריות.
התקשרתי לאפל לוודא למה אין לי אחריות אז הם אמרו לי שהאייפון הופעל לראשונה (הופעל עם סים) בתאריך 12/10/2018 בעוד שאני קניתי את האייפון בתאריך 3/8/2019 והפעלתי אותו עם הסים שלי ב4/8/2019.

הם מוכרים טלפונים משומשים בלי אחריות במסווה של טלפון חדש עם אחריות שנה.
מוצר:
IPhone XS Max 256G
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
אין לי דרך לתאר את רמת האכזבה שיש לי מהחנות הזו ובגדול מאופיס דיפו. מסחבת בלתי נסבלת ולא הגיונית ועד להתחמקות מאחריות למרות כלל הנתונים שהוצגו בפניהם, קניתי דייסון V10 אבסולוט אשר התקלקל לאחר 7 חודשים. ולמרות ששילמתי תוספת של אחריות מורחבת של שנתיים אשר עליה לא היה מצויין שום תנאי לתיקון הם טוענים שעל הסוללה יש אחריות של חצי שנה בלבד. ולא רק זה, אין להם סוללות לתיקון כך שגם אם אני ארצה לשלם ולתקן דרכם זה לא ניתן. מה גם שאמרו לי שבמידה ואתקן במקום אחר זה יבטל את האחריות לחלוטין. יש לי את כלל התכתבות המיילים ומכאן זה לבית משפט. חבל שבית עסק וחברה בישראל צריכים להתנהג ככה. בושה.
מוצר:
Dyson V10
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
רשת לא אמינה, שרות גרוע וחלקים חסרים במוצר, קיבלתי סמרטפון ללא כבל מטען תואם, אין שרות לקוחות, משאיריםם הודעה ואף אחד לא חוזר, זנ חודש אני "רודפת" אחריהם...
מוצר:
סמארטפון סמסונג
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
לא מקצועי, ביזבוז זמן!
הזמנתי מחשב נייד לפני יומיים, וההזמנה אושרה.
היום, התקשרתי לחנותת ונאמר לית שהדגם שהזמנתי לא קיים (עדיין אפשר להזמין, דרך האתר),
מוצר:
מחשב נייד Asus VivoBook 14 X411UA-BV584T אסוס
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
בתאריך 23 למאי 2019 קניתי דייסון V10 מהחנות - חדש כמובן (לפחות לפי האריזה). כשניסיתי להפעיל בבית לא עבד!!! השגתי את השירות ('השגתי' כי היה קשה) שאמרו לי לגשת לאופיס דיפו בב"ש ומשם יקחו לתיקון (למרות שקניתי מכשיר חדש
ממיטב כספי שלא עובד - מן הראוי שאקבל מכשיר חדש). עברו שבועיים, התקשרתי לבדוק מה סטטוס התיקון אצל נותן האחריות megacell ונאמר לי שהמכשיר עדיין לא נאסף מהסניף! וכל זאת לאחר ויכוח עם נציגת היבואן :-(
אוטוטו חודש עבר מאז הרכישה והמכשיר שוכב בסניף אופיס דיפו בב"ש להיאסף לתיקון...מיותר להשוות ליבואנים אחרים שהיו מגיעים עד לביתי בכדי שאקבל שירות נאות לכסף ששילמתי - ללא קשר לכך היו מפצים אותי במיידי במכשיר חדש תמורת זה שאספתי מהסניך באילת וכלל לא עובד!!!


מוצר:
DYSON ABSOLUTE V10
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
להתרחק מהחנות הזו או לפחות להיזהר ולא להאמין לשום דבר שהם אומרים לכם. לבדוק הכל. הם משקרים כל הזמן ובלי למצמץ. רציתי לקנות שיאומי 7. בהתחלה הציגו מחירים הרבה יותר גבוהים ממה שהם מפרסמים ותירצו את זה בכל מיני תירוצים מצוצים מהאצבע. לקראת התשלום התחילו להגיד ששיאומי טלפונים גרועים, שמקבלים כל הזמן החזרות, שתוך שנה בטוח שיתקלקל, ושבמקום עדיף לקנות וואווי. כשאמרתי להם שיש כיום לוואווי בעיות עם הממשל האמריקאי הם אמרו שפורסם יום קודם שהבעיות נפתרו וטראמפ ויתר להם (לא היו דברים מעולם). הפעילו לחץ מסיבי עלי ועל עוד קונה לידי שנקנה וואווי. ממש לא הרפו והשמיצו את שיאומי עם כל מיני טענות שלאחר מכן התברר לי שהיו שיקריות. כנראה מקבלים עמלות מוגדלות על וואווי ודופקים את שיאומי על חשבון אמינות ושרות ללקוחות. מן הסתם הוראה מלמעלה. בסוף לחצו כמובן על אחריות מוגדלת בפרמיה מופקעת. והכל נעשה בנימה מזלזלת כמו בשוק, כל המוכרים יחד מפעילים את הלחץ. עדיף להתרחק מהחנות הזו. חשבתי שיהיו הוגנים כי קשורים באופיס דיפו. טעיתי.
מוצר:
xiaomi redmi note 7
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
לא להתקרב אליהם!!! קניתי דייסון v8 שהגיע עם מברשת שבורה. התקשרתי לחנות אמר לי לשלוח לו בסמס את החשבונית ושיצרו איתי קשר. אחרי שבוע שלא יצרו קשר התקשרתי נתן לי טלפון של האחריות שבכלל לא עונים. שבוע מנסה להשיג אותם ואין שום מענה. השארתי הודעות ואף אחד לא חוזר. פשוט ביזיון של שירות.
מוצר:
דייסון v8
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
אתחיל בכך שאינני ממליצה אפילו לאויבים שלי לקנות באפ-סטור אילת.
רכשתי מהם אייפון X, האייפון שרכשתי היה פגום, שוחחתי עם מנשה, מנהל שירות הלקוחות באילת, בבקשה להחליף טלפון חדש, אך הוא הפנה אותי ליבואן מגה סל, אשר הפנו אותי למעבדה גט סל אשר נותנת את האחריות, ובקיצור אמרו שניתן לתקן את המכשיר ולא להחליפו בחדש. התייאשתי מכל הפינג פונג הזה, הפקדתי את הטלפון במעבדה, תיקנו חלקית את המכשיר, השארתי אותו שוב לתיקון, תיקנו את הבעיות שהיו, וכאשר לקחתי את המכשיר התברר לי שפתאום המצלמה לא עובדת. המעבדה הציעו לי להשאיר את המכשיר שוב לתיקון (תיקון 3!!) אך דרשתי מכשיר חדש, שכן לא ייתכן שמאז שקניתי את המכשיר הוא במעבדה, ובמיוחד ששילמתי מחיר על מכשיר חדש לחלוטין. בסופו של דבר גט סל הסכימו להחליף לי למכשיר חדש אך נאמר לי שיחליפו לי למכשיר מאוקטב (מכשיר אשר מישהו רכש ובתוך 14 ימים החליט להחזירו לחנות, ומוכרים אותו במחיר מוזל יותר), כאשר שאלתי מדוע למכשיר מאוקטב, הם אמרו שרכשתי מכשיר מאוקטב ולכן זה מה שאקבל.
אני לא ידעתי שקניתי מכשיר מאוקטב, ואף אחד בחנות לא אמר שמדובר במכשיר כזה, ויתרה על כך שילמתי מחיר מלא כשל אייפון חדש ולא מאוקטב כפי שאמור להיות!! מדובר בהונאה וניצול ואני בהלם שחברה כזו בישראל מרשה לעצמה להתנהג ללקוחותיה בבריונות ורמאות.
מוצר:
אייפון X
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
רכשתי אייפון 8 , תוך יומיים הזמן בין הטעינות התחיל להצטמצם ותוך חמישה ימים הקיבולת המירבית של הסוללה עומדת כבר על 91 אחוזים. לא הפעם הראשונה שאני קונה אצלם באילת, מגיעה הביתה ומגלה תקלה או חוסר. עכשיו אני נדרשת לשלוח את האייפון לתיקון של עד עשרה ימי עסקים, כשהוא בשימוש של חמישה ימים מקסימום. ממליצה לא למהר לקנות, ולבדוק במקום ממש ממש לעומק כשמדובר בחנות הזו.
מוצר:
אייפון 8
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
קניתי רחפן מרביק 2 זום קבלת מחיר טוב ושירות היה טוב חוץ וכמה דברים ..
קניתי בנוסף עוד סוללה לרחפן ויצא לא מתאים לרחפן שלי והתקשרתי להם כדי לדעת מה אפשר לעשות ושלחו אותי לנתניה וזה שעתים נסיעה מבאר שבע כדי להלחליף את הסוללה בסוף לא החליפו לי , ומה שנסגר בסוף אני הלכתי לסניף שלהם בבאר שבע כדי לתת להם את הסוללה ומחזירים לי הכסף , אני בכלל לא מרוצה ממה שקרה לי וחשבתי שהכל יהיה מסודר והם יחליפו לי
מוצר:
רחפן מאביק זום
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
ישראל היה נחמד אדיבי מיקצועי ומספק את הסחורה שלמרות שקניצי ולא הסתדרתי עם המכשיר,חזרתי ונתן לי הדרכה מיקצועית תודה רבה
מוצר:
galaxy s9
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
מחיר טוב מאוד, אבל שירות גרוע

מצאתי שואב אבק דייסון מסוג V8 באתר של ZAP במחיר 1249 שקל - שזה מחיר מצויין והכי זול במדינה (מחיר באילת).
שהגעתי לחנות קבלתי תשובה שהמחיר הוא 1350 שקל. אמרתי שהגעתי דרך האינטרנט וראיתי מחיר זול יותר ב100 שקל. וקיבלתי תשובה ש במחיר של 1350 שקל אני מקבל אחראיות לשנתיים בכל הארץ, ובמחיר 1249 אני מקבל אחראיות של שנה וגם...."רק באילת"! כלומר לא בכל הארץ.....
ניסיתי להסביר לאיש מכירות שלדעתי זה לא חוקי והוא התעצבן אלי, ואמר "שהוא יודע מה חוקי ומה לא חוק'".
קיבלתי החלטה לקנות שואב אבק ב1249 שקל ולא קיבלתי שום תעודת אחראיות לשואב אבק.
באותו יום פניתי לחנות וביקשתי לקבל תשובות לגבי אחראיות וגם את התעודה.
למחרת שלחו לי תעודת אחראיות ל24 חודשים עם כתובת גם ברמת גן ללא תוספת מחיר.....

אז הבנתי שניסו לרמות אותי.
מוצר:
שאוב אבק דייסון V8
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
הגעתי לקנות שואב אבק ידני, ובהמלצת המוכר רכשתי את ROIDME F8.
מהרגע שהפתח עבד 10 דק' והפסיק. התקשתי לשירות של היבואן, מגה-סל, שם נציג בשם סער,לא הכיר בכלל את המכשיר שהם מוכרים והמליצו לחפש פתרון
ביו-טיוב. כמובן שהמכשיר לא נדלק ונאלצתי למסור אותו לתיקון. התרחה הייתה גדולה, ולא כמו שהבטיחו, במעמד הקנייה הבטיחו כי ניתן למסור לכל עמדה של אופיס דיפו במקרה תקלה - שקר. גם כשהגעתי לסניף היחיד בחיפה, שם נאמר לי שהם לא עובדים עם מגה סל ושאין למי לפנות. התקשרתי שוב ושוב עד שלבסוף הציעו לי להביא בעצמי את המכשיר לתיקון ברמת גן. שם פגשתי את הרצל שדאג להסביר לי שדבר אחרון שהוא מוכן זה להחליף לי אותו. ושאולי בכלל שאבתי מים והמכשיר לא באחריות. תוך כדי שהוא סופר כספים עם ספק אחר, ומקלל את העובדים שלו. בהתחלה זה נשמע כמו בדיחה גרועה, עד שאחרי 3 ימי עבודה התקשר אלי סער, ובקול רגוע הסביר לי שהמכשיר לא באחריות כי... שאבתי מים! כמה קל לזרוק לקוח עם מכשיר מקולקל בשווי 1350 שח.
אני לחנות וליבואן בפרט לא אתקרב והלוואי שגם אתם. השירות הכי מבזה שיצא לי לפגוש.
מוצר:
ROIDMI F8
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
הגעתי בהמלצת חברה של ישראל שעובד שם
אכן קיבלתי שירות יוצא מן הכלל
אין מילים
מוצר:
גלקסי 9 64 גיגה
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
שירות מצויין מחירים מעולים היחס של ישראל מעל הכל בזכותו גם החברים שלנו קנו וגם נמליץ לאחרים שיבואו
מוצר:
סמסונג נוט 9
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
מנסה להתקשר לחנות.
לא עונים או עובר למענה
ולא חוזרים אולי מישהו
יחזור אלי בהקדם
תודה
מוצר:
מצלמה
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
אמ;לק המחיר שרשום בזאפ הוא מחיר שקרי עם נתונים חסרים.
שלחתי את ההורים שלי שהיו באילת לחנות בגלל המחיר הזול (הזול ביותר למשיר זה באילת) בו מצוין שיש אחריות לשנה של החנות.
בפועל המוכר אמר להורים שלי שזה לא שווה וכדאי לשדרג ל2300 כולל יבואן רשמי, כששוחחתי איתו ותהיתי למה הוא לוחץ כלכך חזק על דיל יקר יותר ממה שמצוין, גיליתי בלי בושה שלמרות שהיה רשום בזאפ שהאחריות היא אפסטור, במציאות הם לא מספקים מטען מקורי, והאחריות היא רק באיל. כששאלתי איך יכול להיות דבר כזה שזה לא מצוין במחיר (ברור שלא יצוין, הוא הכי זול בזאפ בכוונה, עם נתונים שגויים בכוונה) הוא אמר לי "אם תכנס לאתר שלנו אתה תוכל לראות שזה קיים". פשוט חוצפה. ההורים שלי, אנשים לא צעירים שלא רציתי לטרטר בחום 40 מעלות, קנו את המכשיר, ואני נשארתי עם טעם רע בפה, שפשוט עבדו עליי עם מריאת עין זולה, ובפועל שילמתי 200 ש"ח יותר, בכוונת תחילת של העסק שדחף כל הזמן למחיר הזה ואמר ש לא שווה לך לקחת את הדיל של ה-2130". לא שווה? אז למה שמת אתה מחיר הזה בזאפ?
תגובת החנות:
שלום רב ,
קראתי את תלונתך ולא כל כך הצלחתי להבין על מה אתה מתלונן ,
שלחת את הוריך לחנות לקנות עבורך מכשיר מדגם ONEPLUS 6
המכשיר המפורסם היה במלאי במחיר שפורסם ,
הנציג הסביר לך טלפונית את ההבדלים בין יבואן רשמי לבין יבואן מקביל,
ולבסוף החלטת לרכוש יבואן רשמי ואף רכדשת ושילמת.
עשית עסקה מצוינת תהנה מהמכשיר.
אפסטור תמשיך להיות החנות הזולה והמשתלמת ביותר לרכישת טכנולוגיה באילת ולהציע ללקוחותיה מגוון רחב של מכשירים במחירים הכי זולים במדינה.
מוצר:
ONE PLUS 6
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
קנינו מחשב נייד שיא הטכנולוגיה של אפל סדרת המאק בוק פרו עם הטאץ פד
קיבלנו הסבר מפורט מישראל כולל הדרכה למרות שלא קנינו ביום הראשון
חזרנו ורכשנו אצלו
מוצר:
Apple macbook pro 15 a1707
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
מצאתי אייפון 8 פלוס בצבע שחור שלא היה בשום מקום באילת
קיבלתי הנחה מישראל אחלה שירות
מוצר:
iPhone 8 pluse
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
קניתי נוט 8 כולל כל האביזרים הנילווים
קיבלת הכוונה ועזרה מישראל לגבי התלבטות בין נוט לסמסונ 9 פלוס
תודה על הרצון לבוא לקראת
מוצר:
Samsung note 8
תמונת משתמש
שם:
תאריך:
דירוג:
חוו"ד לא עזרה
חוו"ד עזרה
תיאור חווית הקנייה:
שירות ויחס בסטנדטים שאין בארץ
ישראל דאג לנו לכל המשפחה ולהעברת נתונים למרות לחץ של חודש אוגוסט יישר כוח מלךךךךף
מוצר:
Samsung s9 64gb
המידע המופיע ב zap מסופק על ידי החנויות עצמן ובאחריותן בלבד. במידה ונתקלת בבעיה כלשהי בנתונים המוצגים באתר, אנא שלח אלינו הודעה ואנו נטפל בעניין.